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実施期間:2024年8月1日
【重要なお知らせ】Booking.com経由でご予約されたお客さまへ
Booking.com経由でご予約されたお客さまへ:不正アクセスおよび不審メッセージの配信について
いつもご愛顧いただき誠にありがとうございます。
2024年8月1日、Booking.com経由で当館にご予約をいただいた一部のお客さまに対し、不審なサイトへ誘導するメッセージが配信されたことを確認いたしました。
Booking.comの管理システムが不正アクセスを受けたものと推測され、昨今他施設においても同様の被害が報告されており、当館といたしましては既に管理システムのログインパスワードの変更を行い、現在Booking.comへ状況確認及び調査を依頼しております。
本件につきまして、お客様にはご迷惑およびご心配をおかけしますことを、深くお詫び申し上げます。
当館より正当な理由なく、お客さまへお支払いの催促や別サイトへ誘導するようなメッセージをお送りすることはございません。お客さまにおかれましてはこちらのメールへのご返信、記載URLへのアクセス、お支払い等はくれぐれもなさいませぬようご注意ください。
本件に関するご質問、ご不明点につきましては、Booking.comカスタマーサポートへお問い合わせをお願い申し上げます。
現在、関係各所と連携し原因調査を進めており、今後の再発防止に努めてまいります。
この度はお客様にご迷惑とご心配をおかけいたしますこと、重ねて深くお詫び申し上げます。
THE KITANO HOTEL TOKYO
Guests who have booked through Booking.com : Spam message
Dear Customer,
especially to guests who have booked through Booking.com
Thank you for choosing us.
It has come to our attention that the Booking.com chat system may have been compromised, leading to a series of automated spam messages being sent.
Please be aware that these messages are not sent by us and appear to be spam.
We aware that many other hotels reported similar cases. We have already changed our login password and ask the investigation for Booking.com.
Furthermore, we will never cancel your reservation without your explicit consent. If the chat messages contain any URLs or links, we strongly advise you not to click on them. If you have accidentally clicked on a URL and provided payment information (such as credit card details), please contact Booking.com or your credit card company immediately.
Thank you for your understanding.
THE KITANO HOTEL TOKYO